torsdag 22. juni 2017

22. juni - festen for Jesu hellige hjerte

12 løfter til dem som ærer Jesu hellige hjerte, 
gitt av Jesus til den hellige Margareta Maria Alacoque: 
  1. Jeg vil gi dem de nødvendige nådegavene for deres livsgjerning. 
  2. Jeg vil gi fred til deres familier. 
  3. Jeg vil trøste dem i alle deres lidelser. 
  4. Jeg vil øse ut min rikeste velsignelse over alle deres handlinger. 
  5. Jeg vil være deres sikre tilfluktssted i livet såvel som i dødstimen. 
  6. Synderne vil finne et hav av barmhjertighet i mitt hjerte. 
  7. De lunkne sjelene vil bli ivrige. 
  8. De ivrige sjelene vil bevege seg raskt mot fullkommenheten. 
  9. Jeg selv vil velsigne husene der et bilde av mitt hellige hjerte æres. 
  10. Jeg vil gi prestene gaven til å omvende selv de mest forherdede synderne. 
  11. Navnene til dem som jobber for utbredelsen av andakten til mitt hellige hjerte, vil jeg skrive inn i mitt hjerte og aldri utslette derfra. 
  12. Til alle som på ni påfølgende 1. fredager i måneden går til kommunion, lover jeg at min allmektige kjærlighet vil gi dem nåden til å dø en botferdig død. De vil ikke dø uten den helliggjørende nåden og heller ikke uten å ha mottatt sakramentene. I deres siste øyeblikk vil mitt guddommelige hjerte være deres sikre tilfluktssted.

Ingen kommentarer: