mandag 22. mai 2017

Vigselsbønn til Marias uplettede hjerte

Helligste jomfru Maria! Guds mor og min mor!
Jeg vier meg til ditt rene hjerte med alt hva jeg er og har.
Ta meg i din moderlige varetekt!
Bevar meg fra alle farer. Hjelp meg å overvinne fristelsene som fører meg til det onde
så jeg kan bevare sjelen og legemets renhet.
Måtte ditt rene hjerte være min tilflukt og den veien som fører meg til Gud.
Be for meg så jeg gjennom kjærlighet til Jesus får nåde til å gjøre bot for syndernes omvendelse, 
og for å godtgjøre for syndene som blir begått mot ditt hellige hjerte. 
I forening med deg, og med din guddommelige sønns hjerte, ønsker jeg å leve i fullkommen hengivenhet til den hellige treenighet, som jeg tilber, tror og håper på, og som jeg elsker. Amen

Soningsandakten til Marias uplettede hjerte (pdf)
Avlat i Fatimajubileumsåret 2017 (pdf)

Ingen kommentarer: